Mikroblogg.

Man brukar oftast avfärda saker man inte förstår som ren idioti. Jag erkänner jag gjorde det med Twitter. Twitter är en mikroblogg tjänst ( gratis, för er alla som får panik utav ordet tjänst ) där man skriver små korta inlägg på 160 tecken eller mindre. 160 tecken tänker du , jag känner igen det. Ja kära läsare 160 tecken får du även använda när du ska skicka sms. Twitter är inte bara för bloggare utan för folk som vill att deras nära och kära ska känna till deras status eller om dom har fått förhinder, möjligheterna är obegränsade. Fast nu ljög jag lite eftersom att sms tjänst har inte kommit till sverige än så det blir lite begränsat. Men testa  Twitter, mer beroendeframkallande än facebook. Och kom ihåg var ni läste det först , otacksamma schlynor.

www.twitter.com/nemoamin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0