Vinjett.

Fotboll ligger mig väldigt varmt om hjärtat. Jag kommer inte ifrån det även om jag så vill.Så när United spelar Champions League, så tittar jag självklart. Och som alla säkert vet under en champions league match så har Uefa en officiel låt. Ni vet vilken jag menar men den har inget namn. Låten har aldrig getts ut kommersiellt (lite ironiskt för att vara världens mest kommersiella sport) men är skriven på tre olika språk, franska , engelska och tyska och går till ungefär så här :


"Ceux sont les meilleures équipes, sie sind die alle besten Mannschaften, the main event, ie Meister, die Besten, les grandes équipes, the champions.
Une grande réunion, eine große sportliche Veranstaltung, The main event, Ils sont les meilleurs, sie sind die Besten, These are the champions, die Meister, die Besten, les grandes équipes, the champions. Die Meister, die Besten, les grandes équipes, the champions."


Vilket översatt rakt av betyder:


"Dessa är de bästa lagen, de är alla de bästa lagen, huvudnumret, mästarna,
de bästa, de stora lagen, mästarna.
En stor samling, ett stort sportevenemang,
huvudnumret, de är de bästa, de är de bästa, det här är mästarna, mästarna, de bästa, de stora lagen, mästarna.
Mästarna, de bästa, de stora lagen, mästarna."



Och enligt mig så blev Uefa grundlurade, när dom gick med på att göra denna låt.
What the fuck  betyder texten? Dom upprepar bara ordet mästare på tre olika
språk. Sensmoralen med detta inlägg är , lyssna inte på en låt om du inte förstår språket.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0