Donuts <3

Har inte skrivit på några dagar, kan inte direkt påstå att jag inte har tid för det har jag gott om.
Tror det brister i det kreativa. But anyways fuckfaces jag har suttit och lyssnat på
J Dilla dom senaste dagarna  och musik har aldrig smakat så bra. Albumet "Donuts" består utav
intrumentala spår  mellan 30 sekunder
till hela 3 min. Varje låt är så livfull, så verklig att jag skapar mina egna videos i huvudet. Svårt att förklara
men musik ska väl inte behövas förklaras?
Favoriten är: Two can win,där enligt Jay handlar om en mans kamp att kämpa
om kvinnan han älskar och musiken.
James Yancey som J dilla egentligen hette dog utav sjukdomen SLE för snart tre år sen,
som slår ut hela immunförsvaret så man dör sakta men säkert. Trots detta så producerade han låtar på sjukhuset fram tills hans död. Det kallar jag en sann artist

R.I.P James Yancey - J Dilla
7  Feb 1974 - 10 Feb 2006.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0